Wir empfehlen folgende Links:

Recht Österreich

Recht Deutschland

Recht Europa

Recht International

• LIGA
    The International League of Competition Law (LIDC) is a long standing association which focuses on the study of competition (antitrust) law, intellectual property law and unfair competition, both at the national and international levels. It promotes mainly the principles of fairness and justice in competitive trade.

• WIPO
    Die World Intellectual Property Organization bietet neben einem Überblick über internationale Verträge auch ein Streitschlichtungsverfahren für Domain Namen.

• WIPO-IP Services_Complaint
    Auflistung amtlicher Stellen/Schutzverbände gegen unlauteren Wettbewerb, welche Beschwerden entgegennehmen

• WIPO-IP Services_judgments/successes
    Kurze Liste von erfolgreichen Urteilen gegen “Patenteintragungsschwindel”

• Federal Trade Commission
    Die Website der amerikanischen Federal Trade Commission bietet neben regelmäßigen Berichten über ihre Tätigkeit einen ausführlichen Überblick über das amerikanische Kartellrecht.

• WTO World Trade Organization
    The World Trade Organization (WTO) is the only global international organization dealing with the rules of trade between nations. The WTO agreements cover goods, services and intellectual property.

• APRAM Association des Praticiens du droit des Marques et des Modèles
    The APRAM – Association of Trade Mark and Design Law Practitioners – is an international francophile Association grouping together Intellectual Property legal experts.

• ALAI Association Littéraire et Artistique Internationale
    The International Literary and Artistic Association (ALAI) is an independent learned society dedicated to studying and discussing legal issues arising in connection with the protection of the interests of creative individuals.

• ICC International Chamber of Commerce
    The International Chamber of Commerce (ICC; French: Chambre de commerce internationale) is the largest, most representative business organization in the world. The ICC International Secretariat, based in Paris, is the operational arm of ICC. In 92 of the world's nations, members have established formal ICC structures called national committees.

• INTA International Trademark Association
    The International Trademark Association (INTA) is a global association of brand owners and professionals dedicated to supporting trademarks and related intellectual property (IP) to foster consumer trust, economic growth, and innovation.

• ICANN Internet Corporation for Assigned Names and Numbers
    The ICANN is an internationally organized, non-profit corporation that has responsibility for Internet Protocol (IP) adress space allocation, adress space allocation, protocol identifier assignment, generic and country code (ccTLD) Top-Level Domain system management, and root server system management functions.

• Transpatent
    Das internationale Portal für gewerblichen Rechtsschutz, Urheber- & Datenschutzrecht.

• LES Licensing Executive Society International

• LexisNexis
    Lexis-Nexis ist der größte Datenbankhost der Welt. Momentan umfasst das Angebot mehr als 60.000 Datenbanken. Schwerpunkte bei den Datenbanken liegen inhaltlich auf den Rechtsinformationen und Patentinformationen einerseits, sowie andererseits auf einer Vielzahl von Wirtschafts- und Finanzdatenbanken. Weiterhin sind seit einigen Jahren die gesamten Datenbanken der Financial Times Group eingegliedert. Kostenpflichtig

• Europäisches Justizportal - Internationales Recht
    Das internationale Recht (bzw. Völkerrecht) ist ein Regelwerk, das von Staaten oder Völkern bzw. Völkerrechtssubjekten als für ihre gegenseitigen Beziehungen, einschließlich ihrer Beziehungen zu internationalen Organisationen, verbindlich anerkannt wird. Internationales Recht ist in der Regel in Übereinkünften zwischen souveränen Staaten zu finden bzw. von solchen Übereinkünften abgeleitet.

• Wettbewerbsbehörden weltweit
    Auflistung nationaler Wettbewerbsbehörden weltweit, zu finden auf der Seite des Bundeskartellamts in Bonn.

• Wettbewerbsbehörden weltweit

• Service Österreichisches Parlament _ wichtige Links International